reklama

Malá Fatra

Náročná, ale krásna turistika v skvelom počasí po hrebeni Malej Fatry. Odporúčil by som to rozdeliť na dva dni.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Do tretice pridávam článok z našej Malej Fatry. Turistiku sme začali ráno o 8 hodine na autobusovej stanici, kde sme sa všetci kompetentne zišli. Bola to cyklistická akcia, ktorú organizoval cyklistický spolok Žilina. Zúčastnených bolo okolo 70 ľudí, možno niečo viac. Rozdelili sme sa do 5 skupín, podľa dĺžky trasy. Takže na stanici sme nastúpili do áut, a tí čo sa nezmestili tak na autobus. Tí, čo išli najdlhšu trasu vystúpili v Štefánovej. Tam sme púšťali stopky. Začali sme mierne stúpať cez krásne Horné diery do sedla Medzirosutce, kde sme sa moc nezdržiavali a pokračovali sme v stúpaní na Veľký Rozsutec(1609m.n.m.) Tu sme dali prvú nie moc dlhú prestávku, ktorej čas som využil na prezlečenie spotených veci a na fotenie. Počasie bolo po celú dobu túry vyslovene skvelé, takže bolo čo obdivovať a dokumentovať. A toto bol zároveň aj posledný bod trasy, kedy som videl väčšiu časť svojej skupiny. Z Veľkého Rozsutca sme začali prúdko klesať do sedla Medziholie, a odtiaľ ostro stúpať po blatistom teréne na Stoh(1607m.n.m.), kde sme už zostali iba piati, ostatní nám ušli. Takže na Stohu sme sa moc nezdržiavali, nech naša strata moc nenarastá. Spravili sme zo 3 zábery a začali sme klesať do Stohového sedla. Ďalej sme pokračovali na dobre známy Poludňový grúň (1460m.n.m.), ktorý sa aj lyžuje. Nasledovalo Sedlo v Stenach a vrch Steny, Severný vrchol(1535m.n.m.), kde som mal prvú krízu. Tam som niečo málo prejedol a pokračovali sme stále po hrebeni na Steny, Južný vrchol(1572m.n.m.). Z Južného vrcholu to už bol relatívne kúsok na Chleb(1645m.n.m.) Z Chlebu sme už len klesali do Snilovského sedla na vrch Výťahu, kde sme sa asi na pol hodinky zastavili na chatu. Chata padla neuveriteľne vhod, sedeli sme vonku na terase, na prijemnom slniečku. Na chate sme sa opäť prezliekli, najedli, dali skvele vychladené pivečko a pokračovali sme na najvyšší bod Malej Fatry, určite každému dobre známy Veľký Kriváň(1708m.n.m.) Chalani tak naháňali, že hore som stihol spraviť dve fotky, napiť som sa samozrejme nestihol, pil som až keď sme už klesali. Ďalej sme pokračovali na Pekelnik(1609m.n.m.), sedlo Bublen a zo sedla na relatívne náročný Malý Kriváň(1670m.n.m.) Z Malého Kriváňa sme už videli vrch Suchý, čo bol náš taký malý cieľ cesty. Na Suchý sa to zdalo už iba kúsok, ale opak bol pravdou. Z Malého Kriváňa sme ešte museli prejsť cez sedlo Priehyb, ďalej sme stúpali na Stratenec, kde som dostal krízičku číslo 2. Ostré klesanie do sedla Vráta mi tiež moc nepomohlo, kedže moje kríže momentálne nie sú v 100% stave. Nasledovalo stúpanie na Biele skaly a následne konečne už Suchý, kde som s chlapcami definitívne stratil kontakt. Na vrch Suchého mi dali asi 30 sekund. Čajoví som no. Suchý(1468m.n.m.) ponúkal posledné krásne výhľady. Naša turistika mala cieľ na Chate pod Suchým, kde sme aj spali. Takže už sme iba klesali a obdivovali krásne sfarbený západ slnka. Túra bola 30 km dlhá, nastúpanych 2700 metrov a celé nám to trvalo 8 hodin 40 minút ale aj s prestávkami, takže čistý čas pod 8 hodín. Chalani čo sa odpojili hneď na Veľkom Rozsutci to zvládli za 6 hodín 40 minút.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Celú moju fotogalériu nie len z Malej Fatry nájdete na mojom instagrame: https://instagram.com/martin_duben/

Martin Dubeň

Martin Dubeň

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pochádzam z malej dediny Radoľa kúsok od Žiliny. Mám 20 rokov. Som cyklista jazdiaci za Duklu Trenčin. Som aktívny človek, ktorý rád cestuje a skúša nové veci, takže môj blog bude zameraný tak všeobecnejšie na spoznávanie, zážitky a skúsenosti. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu