Kutná Hora, Praha a České Švajčiarsko

Kutná Hora ma nádhernú katedrálu, Praha je proste Praha, a České Švajčiarsko ma veľmi pozitívne prekvapilo.

S rodinou sme sa rozhodli, že vybehneme na 4 dni pozrieť Českých susedov. Naša cesta začínala ráno okolo pol 9. Vyrazili sme zo Žiliny a cestovali sme cca 4 hodiny do Kutnej Hory. Mesto Kutna Hora bolo kedysi jedno z najbohatších miest Česko-Slovenska, pretože sa tam ťažilo striebro a vo veľkom sa vyvážalo. Teraz je mesto známe svojou krásnou katedralálou. Katedrála sv. Barbory.

Katedrala Sv. Barbory

Prešli sme sa relatívne malým centrom, dali obed, kávu a pokračovali sme do Prahy. Kým sme našli hotel, slnko pomaly zašlo. Ubytovali sme sa, navečerali a električkami sme sa presunuli do centra nočnej Prahy. Hlavne Staromestke námestie a Karlov most boli každý deň od rána do večera preplnene. Trošku kľudnejšie to bolo na druhej strane Vltavy v časti Malá Strana a Hradčany, kde sa nachádza krásna katedrála sv. Víta.

Katedrala sv. Víta

Cestou späť na hotel som sa ešte zastavil v časti Žižkov, kde sa nachádza Žižkovská televízna veža, z ktorej je skvelý výhľad na celú Prahu.

Ďalší deň sme sa električkami doviezli pod Petrinskú rozhľadňu. Na vrch sa dá ísť aj vláčikom, no bohužiaľ do marca je mimo prevádzky tak sme sa kúsok prešli. Na vrchu pod vežou sú záhrady, ktoré sa oplatí vidieť skôr na jar keď kvitnú. My sme mali namierené na rozhľadňu, kde si musíte pochopiteľne zaplatiť vstup ako všade inde a za všetko. Nachádza sa vo výške 324 m.n.m. a je vysoká 60 metrov. Keby bolo jasno, tak z vrchu opäť skvelý výhľad, no tento krát za svetla na celú Prahu. My sme mali trošku opar tak ten výhľad až taký skvelý nebol.

Z Petrinskej veže sme sa postupne presúvali cez Hradčany, Karlov most a Staromestke námestie na Václavské námestie, ktoré bolo taktiež plné turistov.

Staromestské námestie
Václavské námestie

Na Václavaku sme dali ľahšiu večeru a kávu v starbuckse, ktorá mi vôbec nechutila. Možno to bolo tým plastovým pohárikom. Deň sa blížil ku koncu, tak sme sa previezli električkami na hotel, kde sme dali pohárik vína a naplánovali ďalší deň. České Švajčiarsko.

České Švajčiarsko je od Prahy vzdialené cca 130 km, takže necelá hodinka aj pol cesty. Auto sme odstavili skoro už pri Nemeckých hraniciach v dedine Hřensko. Odtiaľ sa začalo jemne stúpať najskôr po ceste, potom cez les k Pravčickej bráne, ktorá je vstupom do Českého Švajčiarska. Pravčická brána je najväčšia prírodná brána na našom kontinente. Je to symbol celej oblasti.

Ďalej sme pokračovali po veľmi príjemnej cestičke medzi listnatými stromami, ktoré boli v tomto období plné farby. Počasie nám vyšlo dokonale, akurát sme natrafili na pravú jeseň.

Prešli sme cca 9 km a dostali sme sa k rieke Kamenica. Popri Kamenici sa ťahal taktiež veľmi príjemný chodník. Následne sme sa dostali k dvom úsekom, ktoré sa chodia iba na loďke. Prvý úsek na loďke trval 10 minút, potom sme prešli 2 km peši a nastúpili sme na druhý úsek, ktorý trval 20 minút. Loďky sa stále točia hore dole, takže nemali by ste dlho čakať. Posledná loďka ide dole o 17:00 hodine a 31.10. im končí sezóna, začína v marci.

Na loďke

Od posledného úseku na loďke sme sa prešli ešte 2 km stále popri rieke Kamenica na parkovisko. Celý trip mal cca 16 km a trvalo nám to 5,5 hodiny pohodovým tempom aj s obedom. Sadli sme do auta a čakala nás cesta späť na hotel.

Posledný deň v Prahe bol venovaný zoologickej záhrade, ktorá je fakt veľká a aj pekná. A samozrejme sme nemohli vynechať outlet fashion Praha. Potom nasledovala 4 hodinová cesta späť do Žiliny, chvalabohu po relatívne prázdnych cestách.

Viac mojich fotiek na instagrame: https://instagram.com/martin_duben/

Martin Dubeň

Pochádzam z malej dediny Radoľa kúsok od Žiliny. Mám 20 rokov. Som cyklista jazdiaci za Duklu Trenčin. Som aktívny človek, ktorý rád cestuje a skúša nové veci, takže môj blog bude zameraný tak všeobecnejšie na spoznávanie, zážitky a skúsenosti. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné